Senja Bersama SATAY SIPITANG !

Senja bersama Satay Sipitang, gabungan rasa dan alam menjadikan petang para pengunjung Sipitang bahagia. Perjalanan hampir 144 KM dari Kota Kinabalu atau pun hampir 160 KM dari kampung tempat saya melelapkan mata dihujung malam dan melihat dunia diawal hari, setiap hari. Perjalanan tidak terasa jauh jika tahu dihujung jalan ada senja menyambut hadir dan ada satay bertemu lidah.

SIPITANG, SABAH
Esplanad Sipitang
Perjalanan tidak dirancang untuk menjejakkan kaki di Pekan Sipitang namun, keinginan berkunjung lebih kuat berbanding sampai ke pekan Membakut lalu kembali lagi ke rumah. Jarak Pekan Membakut dengan Pekan Sipitang tidaklah jauh sangat namun, cukup membuat mata lena sepanjang perjalanan dan sempat menyulam mimpi berenang bersama sang dolphin kegemaran dunia (hehe). Apa pun jarak itu, jika hati punya rasa untuk pergi maka, tempat itu pasti terjejak oleh kaki kita.
SIPITANG, SABAH
Wajib bergambar disini !
Senja Bersama SATAY SIPITANG !
Senja di Sipitang
Lantaran jarak yang jauh  maka hadir dan jejakku di pekan ini adalah sangat boleh dihitung oleh jam waktu. Oleh kerana jarang berada disini maka, hal terbaik adalah menanam memori tentang Sipitang dengan gambar-gambar he he. Sepetang di Sipitang adalah perkenalan pertama antara saya dan Sipitang manakala Senja bersama Satay Sipitang adalah jejak ke dua saya di Sipitang.
SIPITANG, SABAH
Satay Sipitang, Murah dan Sodaaaap
Paling best satay Sipitang masih murah ! hanya 60 puluh sen satu cucuk, tempat lain semua mahal. Sebab tu selain menikmati pemandangan senja berlabuh dihujung laut, dapat pula makan satay lazat lagi murah. Di mana ? hanya di  Sipitang !

Post a Comment

0 Comments