Jangan Pernah Abaikan Email !! RM500 Dalam 10 Hari !

Jangan Pernah Abaikan Email !! RM500 Dalam 10 Hari !

Dahulu jangankan email diperiksa setiap hari, kadang seminggu sekali baru buka. Lagi pun memang tiada apa yang mahu dinanti-nantikan. Dahulukan saya kurang celik pada yang namanya teknologi. Persepsi dahulu jauh berbeza dengan cara fikir hari ini. Dahulu agak primitif dengan tagline kepala otak 'kalau ada, adalah' . Langsung tidak terfikir kalau email itu merupakan saluran info dan cara-cara menjana side income diberikan oleh syarikat-syarikat kepada orang tertentu.
 RM500 Dalam 5 Hari !
Semenjak beberapa tahun kebelakangan ini, email selalu menjadi kepentingan saya berbanding media sosial lain. Pelanggan-pelanggan yang perlukan pertolongan saya menulis artikel turut menggunakan email untuk perbincangan dan jual-beli artikel. Kita tidak terus memberi nombor telefon kita kan ? email lebih mudah. 

Yang terbaru saya mendapat email dari Yuna 8Share, katanya Hotlink akan berkerjasama dengan 8Share dan ahli 8Share harus share iklan-iklan hotlink selama 10 hari untuk mendapatkan RM500. 

RM500 ? ya ! 

Mula-mula ingatkan 'aah, malas join ! saya tidak serajin orang lain untuk share iklan hari-hari' . Namun, setelah berfikir 'mungkin ada baiknya saya sahut cabaran tersebut'. Tiap hari periksa email, siapa tahu ada pengumuman baru duit dinaikkan atau mungkin iklan tersebut telah ditutup. Ternyata jangkaan saya benar nilai besar yang ditawarkan oleh Hotlink sebanyak RM25,000 (saya lupa nilai besar yang ditawarkan) telah habis. Ternyata, hanya dalam tempoh 3 hari nilai tersebut telah berjaya dihabiskan dan saya tidak berjaya mendapatkan RM500 dalam tempoh yang ditetapkan. 
 RM500 Dalam 5 Hari !
Saya hanya berjaya mendapat kurang dari RM300 dalam tempoh tiga hari dan iklan itu jika dihitung menggunakan jam, saya hanya menggunakan kurang dari tiga jam untuk promosi dan menyebarkan iklan dimedia sosial saya.

Jika tanpa email, saya pasti tidak pernah tahu tentang program Hotlink ini. Saya bersyukur kerana berkat itu wujud dalam pelbagai rupa bentuk dan cara. Yang penting kita harus rajin dan jangan pernah mengabaikan apa yang dirasakan kurang penting kerana, terkadang apa yang dipandang kurang penting itu sebenarnya penting.





Post a Comment

0 Comments