28 Ogos 2014

Kota Kinabalu, Sabah – Tempat Melihat Sunset Tercantik Di Dunia



Siapa suka melihat matahari terbenam ? sila cium tangan masing-masing dan sedut nafas dalam-dalam :D . Sunset paling digemari oleh mereka yang sedang asyik berbicara tentang ‘Kaulah Kamuku’ sambil belajar mengerti hati masing-masing . Katanya, feel kekasih lebih terasa ketika berbicara kala matahari terbenam. 

So, bagi korang yang teringin untuk mencari lokasi melihat sunset paling cantik di dunia, anda boleh mengunjungi Kota Kinabalu untuk menikmati pengalaman tersebut. Kota Kinabalu, Sabah berada di tangga ke-6 destinasi melihat matahari tercantik di dunia menurut huffingtonpost .

SUNSET TERCANTIK


Kepada semua penggemar sunset , ini pasti sesuatu yang sangat mengujakan anda. Jika YA, silalah datang melawat Kota Kinabalu. Jangan bimbanglah Kota Kinabalu tidaklah seperti yang digembar-gemburkan oleh keyboard warrior yang nakal dan suka mencari publisiti murahan.  Ia merupakan sebuah kota yang sihat dan terjamin keselamatannya. Kota Kinabalu, sebuah kota yang penuh inspirasi juga, penuh budi bahasa.

26 Ogos 2014

Destinasi Percutian Malaysia : Legoland, Nusajaya Johor (Part 1)

Visit Malaysia Year 2014


Legoland, sebuah nama yang segera menari di benak dan terlontar di mulut, apabila seseorang menanyakan pada saya jika beruntung diberikan kesempatan jalan-jalan ke Johor , tempat mana yang akan saya datangi dahulu ?

Jawapan pasti Legoland. Sebenarnya ini bukan kali pertama saya menjejakkan kaki ke negeri ini. Dulu datang ketika remaja (remajalah sangat :p), Legoland baru dalam rancangan pembinaan. Waktu tu hanya sempat ke Taman Mini Asia, Johor dan beberapa tempat lain.

So, kali ni saya ke Legoland sempena menyahut seruan kerajaan untuk bercuti dalam negara dan Tahun Melawat Malaysia 2014. Sebuah percutian keluarga yang santai 'keinginan jadi realiti' .

Legoland Malaysia merupakan sebuah taman tema yang dibuka di Nusajaya, Johor, Malaysia pada 15 September 2012. Taman tema ini juga menyediakan lebih 40 tunggangan interaktif, persembahan dan tarikan. Ia juga merupakan taman tema Legoland yang pertama pernah dibuka di Asia semenjak penubuhannya.

Menjadi penawar gelisah saat ketegangan demi ketegangan hidup datang mendera. Cubalah untuk berhenti sejenak dari aktiviti harian, jalan-jalan di Taman Tema Legoland sambil menyaksikan orang lalu-lalang didepan mata atau melihat lego-lego yang tersusun indah dan kreatif.  Paling best, silalah mencuba untuk naik roller coaster.  Kenapa Roller Coaster ? kerana ia merupakan salah satu tempat dibenarkan untuk menjerit sekuat hati tanpa ada larangan. Untuk menghilangkan segala rasa tekanan bekerja, roller coaster permainan paling sesuai. Saya sangat suka roller coaster dan selalu teruja bila menaiki roller coaster. Kisah Roller Coaster akan ditulis pada entri lain. Nantikanlah ! nantikanlah ! haha.

23 Ogos 2014 , saya beserta adik-beradik, mami dan niece menghabiskan pagi ke petang dengan seribu satu cerita bersama Legoland. Sungguh asyik hingga nak datang sekali lagi. Yuran masuk tak perlu ceritalah. Namanya Taman Tema bertaraf dunia, yuran pasti berkelas-kelas gitu. Sekali-sekala, ok la. Kalau berkali-kali tu, alamatnya bankraplah. Hehe. Tu baru yuran masuk, belum bajet beli makanan di dalam tu…harganya berlipat kali ganda dan saya sedia maklum sejak azali hal-hal seperti itu. Asal namanya pusat pelancongan, harganya automatik akan berlipat ganda. Pilihan ada ditangan anda. Kalau terasa duit tu mudah sangat dicari, tak salah menghabiskan duit disana sekali-sekala. Haha…dan kami mencubanya. Makan itu, minum ini, beratus-ratus melayang. Menyesal ? tidak. Duit boleh dicari, pengalaman sukar dicari. Cewah, egoistikkah statement ini ? Sila jangan terpengaruh, berjimat-cermat adalah amalan terpuji.  


Tulisan berhenti, tiba waktunya gambar bercerita - Percutian ke Legoland , Nusajaya Johor
Traveling , Trip
My Team
Teruja ? saya sangat teruja !
Cuti-Cuti Malaysia
Mami dan DD beraksi di Istana.
Visit Malaysia Year 2014
di China ? hehehe
Taman Tema Legoland, Nusajaya
Eye On Malaysia

Tahun Melawat Malaysia 2014
Kalau mau tengok Legoland dari sudut atas, you all wajib naik menara ni
Travel Adventure
Kreatifkan..... ni semua dari lego-lego

21 Ogos 2014

Menang Hadiah lagi ! RM 850



Hidup adalah perjalanan yang penuh dengan rahsia. Tidak ada orang yang tahu akan masa depan mereka, manusia hanya mampu merencanakan, berusaha mewujudkan rencana mereka dan berharap akan hasil dari kerja keras mereka.

Setiap yang dilakukan harus teratur dan berkualiti jika mahu hasilnya ‘wow’ gitu…hehe. Bertemu kembali dalam tulisan saya kali ni. Waktu ni cuaca agak mendung. Cuaca yang indah untuk memulai segala hari. Mendung bukan beerti nantinya akan hujan juga, tak bermakna nantinya akan panas.  Mendung adalah sebuah  tanda tanya buat kita …..what next….hujan atau panas.
Eiits…terlanjur menggunakan kata-kata Josh Kaufman. Sebenarnya saya mahu memberitahu yang saya telah menang Set Produk Kecantikan Hesta bernilai RM250 daripada Hesta Onestopbeauty .
Set Produk HESTA bernilai RM250
Daripada ramai-ramai yang join contest tu, tak sangka pula saya terpilih. Ini memang ‘WOW’ gitu.. Terima kasih Hesta Onestopbeauty kerana memilih saya yang jelita ini sebagai pemenang. Haha ..ada rasa meluat dan mual-mual tak ketika membaca tulisan ini ? kalau terasa nak muntah, silalah ke laut atau panjat pokok dan muntah banyak-banyak. Tulisan ini tetap tidak akan terpadam. :P

Bila rezeki nak datang, ia pasti akan datang dan ia disebut berkat. Berkat itu indah dan manis. Semua orang sukakannya. Dan sempena hari bapa yang lalu, saya ada ikut peraduan anjuran MUJI Malaysia . Saya tercalon sebagai 5 pemenang dan berjaya mendapat Voucher RM500 dari http://www.muji.com/ .
 
Inilah  gambar yang menang - daddy with my niece
Walau bagaimanapun, hadiah ni saya belum ambil lagilah kerana ia terletak di Kuala Lumpur sedangkan saya berada jauh di Mongolia. So, terpaksalah ia diambil pada bulan September ini oleh kerabat saya.

Hadiah datang silih-berganti namun, ia tak datang bergolek tau…..ia datang dengan usaha. Tanpa uasaha maka, jeles pun tiada gunanya. Kerana itu saya selalu memegang kata-kata ini ‘Jika cemburu , mengapa tidak kau sendiri melakukannya ?’ …kepuasan sejati adalah apabila mendapat apa yang kita inginkan dengan hasil usaha kita sendiri.


Oya, saya turut menang Voucher RM100 Parkson dari Proton sempena Hari Ibu. Voucher tu sudah saya tebus dengan barang-barang Parkson. Tadaaa….antaranya adalah Ironman ...




Demikianlah rentetan kisah dipagi tanpa sinaran matahari dan ini juga merupakan hari terakhir saya bekerja untuk minggu ini. Esok saya akan bercuti . Yahooooo Yabedooo !